18 januari 2011

Kära farmor...

Idag tänker jag tillägna inlägget till min älskade farmor som skulle ha fyllt 90år idag.


Kära farmor även fast du inte finns med oss längre kommer du för alltid att vara med mig, jag bär dig med mig varmt i hjärtat varje dag. Än idag kommer det ögonblick där jag har svårt att förstå att du inte finns med oss längre.
Du är nog den person som under min uppväxt speglat mig mest.. Det var hos dig, sittandes på en pall i köket som jag kände mig som mest trygg. Minnet av att sitta där och titta på dig i full fart med mat eller bak, gör mig fortfarande varm i hjärtat. Det var väl oxå där mitt eget intresse för mat och bak började, att få hjälpa dig med allt från press gurka och söndagsstek till kubb och munk väckte mitt intresse tidigt. Att få växa upp i köket med dig har format mycket av den jag är idag, och det är jag DIG evigt tacksam för.
 Än idag när jag känner doften av kubb så är det första jag tänker på dig och ofta när jag står och skrammlar med mina grytor så finns du med mig!!



Den här texten läste vi alltid tillsammans innan vi la oss, och är än idag bland det vackraste jag vet!!

Gud som haver barnen kär,
se till mig som liten är.
Vart jag mig i världen vänder
står min lycka i Guds händer.
Lyckan kommer, lyckan går,
du förbliver, Fader vår.

 Så grattis kära farmor.. Älskar dig nu och för alltid!!
<3 <3 <3 Inez Collins <3 <3 <3
 

1 kommentar:

Sara Collins sa...

Jätte fint skrivet Fisen om vår underbara farmor!!! <3 till henne!