10 augusti 2011

I huvudet på en småbarns mamma...

Jag satt häromdagen och bläddrade i min väninnas Amelia Baby tidning, där hade redaktören för Amelias special tidningar skrivit en krönika som jag tänkte dela med mig av.. 



Innan jag blev mamma visste jag inte att...

...mitt barn skulle ha en blogg och egen spotifylista före mig
...jag skulle göra anspråk på titeln "Queen of vab"
...jag borde ställt mitt barn i dagiskö redan på bb
...det bara är fem lediga helger om året, resten är kalas
...vi skulle bråka om vem som skulle få åka och storhandla för att få egentid
...jultomten skulle ge mig snorsugen "näsfrida"
...jag skulle shoppa kläder till mig själv på City Gross
...min fyra åring skulle lära mig låsa upp en Iphone
...min ett åring skulle vara vaken en hel nattflygning till Thailand
...jag skulle sova med hörselskydd
...barnen skulle önska sig Barbie med inbyggd videokamera i julklapp
...jag skulle drömma mardrömmar om Teletubbies
...min pappas hund skulle äta upp bajsblöjor som låg på golvet
...jag skulle beställa ett specialbyggt kök med induktionshäll - till dockskåpet
...jag skulle byta sovplats sex gånger per natt
...min litterära nivå skulle sträcka sig till boken "Bajsfesten"
...även jag skulle gå klädd i sparkdräkt


Jag tyckte det var jätte roligt att läsa detta =)

Stort Grattis till Diana och Jonas som igår fick sin prins nr2!!!
Och till Emma och Putte som även dom blev föräldrar igår!!!


Ha en härlig dag!!!

Kram


 



1 kommentar:

~Johanna~ sa...

Haha. Helt underbar!